Nem lehet ketten egymás mellett sétálni a járdákon, valamint nonszensz, hogy magántulajdon foglalja el a közterületek nagy részét szinte semmi pénzért cserébe, különösen a kerületi lakók autóit tekintve.
Csak az utcák egyik oldalán szabad engedélyezni a parkolást úgy, hogy nem lehet felállni a járdára még részlegesen sem. Ehhez a megfelelő tiltó táblákat kell kihelyezni, és ellenőrizni a betartását. A felszabadult helyet ki lehet adni kávézóknak és egyéb vendéglátó egységeknek, amiktől magasabb bérleti díjat lehet beszedni, mint a parkolásért. Ott, ahol kevés a külső térrel rendelkezni akaró üzlet, ezeket az egyébként is egyirányú utcákat így, rendesen meg lehet csinálni kerékpárral kétirányúvá, mivel már rendelkezésre áll a hely. Ehhez célszerű az autós haladási iránnyal szemben a baloldalon kerékpársávot felfesteni, ahogy ezt Bécsben teszik.
Táblák és sárga festék.
Fel kell hívni az emberek figyelmét arra, hogy belefulladunk az autókba, élhetetlenné tesszük velük a környezetünk. Az átalakítás után, sokkal élhetőbb környezetet kapunk.
Társadalmi támogatottsága nem felmért.
A körzet munkacsoportjának szűrési folyamata során elsőként párokban dolgozták fel az ötleteket és tartalmuk alapján a következő 4 szempontra egy 1-től 5-ig terjedő skálán adtak pontot: megvalósítható, szükséges, hozzáférhető, szemlélteformáló. A tagok által adott pontszámokat összeadtuk és így kialakult a körzetbe tartozó ötletek súlyozott listája. Ezen a listán az ötlet alacsonyabb pontszámot kapott, ezért a munkacsoport nem javasolta azt szavazólapra.
A szűrési folyamatról bővebben itt olvashat: https://reszvetel.jozsefvaros.hu/?mod=posts&93359a21=36