Loading...

Parkolás bérelt autóval – XXI. sz-i vörzsön

Megvalósítás helyszíne
Nem kötődik konkrét helyszínhez.
Milyen problémára jelent megoldást?

A még több saját autó vásárlást, illetve a jelenleg is fennálló egyenlőtlen elbánást orvosolná.

Ötlet leírása

Tisztelt Önkormányzat! Az ötletem ahhoz kapcsolódik, hogy nincs autónk, mert minek, hiszen csudijó a bkk, a gyerek ingyen utazik még pár évig, minden közel van, hiszen belváros, ha meg kell valamiért (logisztika, kikapcsolódás stb.), akkor általában bérlek egy autót vagy kölcsönkérek. Gondolom nem vagyok ezzel egyedül. Ha meg egyedül vagyok vele, akkor esetleg ösztönzőleg hathat, amit e rövid bevezető után leírok. Szerintem a városvezetés – vagy szűkebben: a kerület – céljaival is egybeesik, hiszen a kevesebb autós polgár az jobb 😉 Ötlet: 1. Ügyfélkapun űrlap létrehozása 2. Összekötése a gépjármű.. parkolási eng. nyilvántartó (hatósági) adatbázissal 3. Itt beadható lenne a bérelt jármű rendszáma, büntetőjogi felelősségvállaló űrlappal (meg ami kell és elektronikusan, egyszerűen megoldható), hogy valóban arról van szó, hogy kölcsönkapott autót használ 4. Fontos, hogy a 2. pontban említett adatbázisban NE legyen autó az illető nevén (se parkolási engedély) 5. Minimum 2 nappal előre be kell jelenteni, nem tarthat 1 hónapnál hosszabb ideig egyhuzamban az engedély hatálya, negyedévente 30 nap jár 6. Az engedély aktiválásáról – végdátumáról jelzést kell küldeni a köztereseknek (interfész kellhet), hogy náluk is aktív legyen az autóhoz köthető parkolási engedély 7. Maga az engedély egy kártya lenne, olyasmi nyomtatással, mint amilyenek amúgy a járművekben is vannak (matrica, mozgássérült ig. stb.), hogy illeszkedjen a folyamatba, rendszerképességekhez 🙂 8. Ezt a (fizikai) engedélyt 1x kell kiváltani, de hetente fut rá ellenőrzés a fentebb említett interfészeken/rendszerekben, hogy lett-e közben saját járműve az illetőnek és akkor természetesen inaktiválja az engedélyt ———– Kb. ennyi a a váza. Igyekeztem kicsit kibontani, hogy látszódjon, nem tűnik ördöngősen bonyolultnak a megvalósítása, Persze nem vagyok bennfentes, szóval nem ismerek minden részletet. Kb. 2-3 éve már leveleztem a fentiekről Rádai Dániellel, aki azt írta, hogy van ilyesmi terv és meg is valósulhat, de aztán inkább felemelték a parkolási díjat 😀 (ez a terv biztos több benefittel járt) A fenti javaslat támogatásával biztosítható lenne, az autóval nem rendelkező kerületi lakosoknak, hogy ne fizessenek azért, ami másoknak alanyi jogon biztosított (lakhelyen parkolás). Inkább támogatni kellene és elősegíteni, hogy ne szaporodjanak túl a saját tulajdonú gépjárművek! Tudom, ott a sharenow meg a limo stb., de azoknak horror a díjszabása, nem átlagpolgár súlycsoport. Nade a lényeget már leírtam, nem szaporítom a szót. Köszönöm a figyelmet 🙂 Szép napot!


"Bevásárlólista"

– IT meló, a felület kialakításához és a rendszerek összekötéséhez – projekt költség (business analyst, tervezés stb.) – oktatási költség (front office, helpdesk) – plusz parkolókártya mennyiség – promóciós ktsg-ek (gondolom valahol publikálni kell) – opex (elég automata a folyamat, szóval nem lehet vészes)

Társadalmi részvétel

Milyen közösségek? Szerintem nem releváns… max., ha valaki jelentkezik, hogy önkéntesen fejleszti a szoftvereket/rendszereket 🙂

Hivatal visszajelzése:

Az ötletet sajnos nem tudjuk befogadni, mert a részvételi költségvetés szabályai alapján szabálymódosításra (ebben az esetben a helyi parkolási rendelet módosítására) irányuló ötlet nem fogadható be, mert az a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik. 

To top