Loading...

A Csarnok, Magdolna és Népszínház negyed forgalomcsillapítása – Mondd el a véleményed!

Kapcsolat:

Rév8 Zrt.
1085 Budapest, Horánszky u. 13.,

A BKK Zrt. és a Budapest Közút Zrt. munkatársaival folytatott egyeztetéseket követően elkészült a Csarnok – Népszínház – Magdolna negyedek új forgalmi rendjének tervezete.

Ha kíváncsi, hogy pontosan milyen változások várhatóak Középső Józsefvárosban, akkor nézze meg a terveket a lenti linkeken és ha vannak javaslatai, most itt a lehetőség, hogy elmondja ezeket egészen június 30-ig.

Június 22-én, szerdán 18 órától várjuk tervbemutató fórumunkon a Kesztyűgyárban, ahol személyesen is megismerheti, véleményezheti a terveket!

Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz. Ott, ahol sok az autó, nem szívesen jár gyalog az ember, hiszen lehet, hogy nincs is megfelelő szélességű járda, illetve balesetet is okozhatnak a gyorshajtók. Valójában rengeteg olyan rejtett költsége van az autóhasználatnak, amit mindenki elszenved, még azok is, akiknek nincs is autójuk. Hiszen egy élhetőbb városnegyedben, ahol tisztább a levegő és szívesebben engedjük el a gyerekeket játszani, sokkal értékesebbek az ingatlanok, mert többen szeretnének ilyen helyen élni, mint egy szürke és büdös városnegyedben. Sőt, ha tisztább a levegő, nem kell annyit orvoshoz járni.

Ezért olyan városnegyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. Ennek érekében három alapcélt fogalmaztunk meg az itt lakók nyugalma érdekében:

  1. Csökkenteni az áthaladó gépjármű forgalmat.
  2. Lassítani, csillapítani a megmaradó forgalmat. A gépjármű forgalom csillapítása azt jelenti, hogy ugyan minden helyszín elérhető lesz autóval Józsefvárosban, de csak akkor, ha jól megtervezi a sofőr az útját.
  3. Vonzóbbá tenni a gyaloglást és a kerékpár használatát.

Ehhez járdaszigeteket alakítunk ki, szűkítjük az útpálya szélességét, így biztonságosabb lesz a gyalogosok számára átkelni majd az úttesten. Több helyen visszaállítjuk a kétirányú biciklizés lehetőségét.

A tervek költséghatékony forgalomtechnikai eszközökkel valósulnak meg, hogy minél szélesebb területen alakíthassunk ki forgalomcsillapítást és a visszajelzések alapján tovább javíthassuk a kialakítást.

Egészen június 30-ig várjuk javaslataikat, ha pedig bármilyen kérdésük van, írjanak az info@rev8.hu email címre.

A beérkezett javaslatokat megvizsgáljuk, majd a szükséges engedélyek megszerzését és döntéseket követően a körülmények és a műszaki követelmények függvényében bevezetjük a változtatásokat. Először a Magdolna negyedben, ezután a Népszínház negyedben, végül a Déri Miksa utca felújítási munkálatainak figyelembevételével a Csarnok negyedben.

Terveink szerint még idén, 2022-ben elkészül ideiglenes elemekkel a Magdolna, Népszínház és Csarnok negyed, valamint a Tisztviselőtelep  forgalomcsillapítása és a Százados negyed tervei. Ezt követi 2023-ban a Corvin, Losonci és Orczy negyedek területe.

Fontosabb forgalmi változások

Az új gépjármű forgalmi rend alapján a főútvonalakon belüli területen 30 km/óra sebességű övezetet alakítunk ki.

A Csarnok negyed kelet-nyugat irányú áthajtását főleg a József és Bérkocsis utca változásaival érjük el. A gépjárművek a József utcát a Víg utcai kereszteződésig, ezt követően pedig az Őr utcából érkezve csak a Lovassy László utcáig használhatják, ezeken a sarkokon csak kerékpárral hajthatunk majd tovább a József utcán. A Bérkocsis utcában egy szakaszon megváltozik a forgalmi irány, illetve a Nagykörútról érkező forgalom nem használhatja a Víg utcát megfordulásra és a Palotanegyedbe való behajtásra, mivel a Víg utca iránya is megfordul a Bérkocsis és Déri Miksa utcák között.

Ezzel szemben a kerékpárral és más mikromobilitási eszközzel közlekedők mindkét irányba használhatják a Dankó, József és Német utcát, ahol az “ellenirányban” dedikált sávot is kapnak, míg a terület többi utcájában engedélyezzük a kétirányú kerékpározást.

A Magdolna negyedben megszűnik a kétirányú forgalom a Dankó utcában, a gépjármű használók számára egyirányú lesz az utca a Magdolna utcai kereszteződéstől a Szerdahelyi utca és a Kálvária tér felé. További változtatás, hogy a Magdolna és Koszorú utca, illetve a Magdolna és Lujza utca kereszteződéseiben nem lehet egyenesen gépjárművel áthaladni.

A Népszínház negyedben az Alföldi utca egyirányúvá válik a Népszínház és a Kun utca között. A Kun utcában a Népszínház és az Alföldi utca között megfordul az irány. A Rákóczi út felé a Luther utca gépjármű forgalmának csökkentése érdekében lezárjuk a Népszínház utcáról való behajtás lehetőségét és kétirányú lesz a Kiss József utca, amiről így ki lehet hajtani a Rákóczi útra.

Kattintson az alábbi linkekre, ha szeretné részletesen is megnézni a térképet és ugyanitt véleményezheti is a terveket:

Gépjármű forgalmi rend térképe

Kerékpáros főhálózat térképe

Csarnok negyed forgalomcsillapítási terve részletesen

A Csarnok negyedben több komplex problémával kellett foglalkoznunk. A helyiek lakókörülményeinek javítása érdekében a kelet-nyugat és észak-dél irányú átmenő forgalmat is csökkenteni szeretnénk.

Ennek megfelelően a József utcában több olyan rész is lesz, ahol gépjárművel nem lehet majd áthaladni. Ezekre a területekre kisebb terecskéket tervezünk.

Hasonló elgondolásból a Bérkocsis utca forgalmi iránya is megváltozik a Tolnai Lajos és Fecske utcák között. A Víg utcát megfordulásra használó József körúti forgalmat is kiszorítjuk a Víg utca irányának Csarnok mögötti megfordításával.

A gépjárműforgalom lassítása érdekében a kereszteződések között váltakozó parkolással és elhúzásokkal segítjük a megfelelő sebesség választását, azaz a gépkocsiknak kis kitérőt kell tenniük, miközben áthaladnak az utcán.

Mivel elsődleges célunk a gyaloglás és kerékpározás vonzóbbá tétele, a kényelmesebb gyalogos átkelés érdekében szűkítjük a fordulóíveket és a negyed minden utcája újra kerékpározható lesz két irányban.

Mivel a József és Német utcák fontos kerékpáros folyosókká válhatnak, az ellenirányú kerékpározást külön kerékpársávval támogatjuk, melyet több helyen a parkolósáv mögött vezetünk el.

Kattintson ide, ha szeretné megnézni a Csarnok negyed részletes terveit és ugyanitt véleményezheti is azokat.

Összegzés:

  • “Járdafelszabadítás”, járdán való parkolás megszüntetése: 35 jármű
  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 61 jármű
  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 15
  • Gépjárműforgalmi irányok változása: 7 szakasz
  • Gépjárműforgalmi szűrő: 2 db
  • Kerékpárral új, kétirányú szakaszok: 33 szakasz

Magdolna negyed forgalomcsillapítási terve részletesen

A Magdolna negyed három nagyobb változtatáson esik át: egyrészt a Dankó utca a közepéről, a Magdolna utcától lesz egyirányú a gépjárművek számára, míg a szemből, azaz “ellenirányból” érkező kerékpározók külön sávban hajthatnak át az egész utcán. További nagyobb beavatkozás, hogy a Magdolna utca Lujza utcai és Koszorú utcai kereszteződéseiben kötelező fordulási irányt jelölünk ki, mely a gépjárművezetőket érinti.

A lassabb gépjárművezetés elősegítésére szűkítjük a forgalmi sávot, aminek köszönhetően több tér marad a parkolásra, így minden utcában megszüntetjük a járdán való parkolást.

A forgalmi sáv szűkítésén túl túl 70-100 méterenként elhúzással segítjük a megfelelő sebesség megtartását, azaz a gépkocsiknak kis kitérőt kell tenniük, miközben áthaladnak az utcán. Ezek az elhúzási pontok több esetben figyelembe veszik a helyszínek fásítási lehetőségeit.

A Dankó utcai kerékpársáv mellett a Koszorú utca déli és a Szerdahelyi utca Teleki László téri szakaszán is kerékpársáv kialakítását tervezzük, mivel fontos kerékpár hálózati kapcsolatok a kerület és főváros szempontjából is.

A nagyobb kereszteződésekben is szeretnénk segíteni a gyalogosok közlekedését, például a Kálvária tér szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket kap a keresztezés megkönnyítésé érdekében.

Kattintson ide, ha szeretné megnézni a Magdolna negyed részletes terveit és ugyanitt véleményezheti is azokat.

Összegzés:

  • “Járdafelszabadítás”, járdán való parkolás megszüntetése: 306 jármű
  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 23
  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 6
  • Gépjármű forgalmi irányok változása: 6 szakasz
  • Gépjármű forgalmi szűrő: 2 db
  • Kerékpárral használható új, kétirányú szakaszok: 3 szakasz

Népszínház negyed forgalomcsillapítási terve részletesen

A Népszínház negyed legnagyobb változása, hogy a széles kereszteződéseket gyalogosbarát járdafülekkel és szigetekkel látjuk el. Így a II. János Pál Pápa tér kereszteződései és a Kiss József és Bezerédi utca kereszteződése biztonságosabb és kényelmesebb is lesz a gyalogos közönségnek.

Forgalmi szempontból a Luther utca kerékpárforgalmi hálózati szerepét szeretnénk erősíteni és ennek megfelelően a Luther utcában csökkenteni az átmenő forgalmat. Ennek érdekében megszüntetjük a Népszínház utcáról való behajtási lehetőséget a Luther utcába, viszont ugyanekkor megnyitjuk a Kiss József utcát a Rákóczi út felé kihajtó forgalom számára is.

Az áthaladó forgalmat csökkentjük a Kun utca egy szakaszának irányának megváltoztatásával és az Alföldi utca egy egy szakaszon való egyirányúsításával. A Kun és Alföldi utcák ezen szakaszai csak kerékpárral lesznek kétirányúak.

A lassabb haladás elérése érdekében a 30-as zóna behajtásánál elősegítjük a megfelelő sebesség megtartását, azaz a gépkocsiknak egy kis kitérőt kell tenniük, miközben áthaladnak az utcán. Ilyen lesz például a Csokonai, Kenyérmező, Légszesz, Dologház, Alföldi utcákban illetve a Teleki tér mentén is.

Kattintson ide, ha szeretné megnézni a Népszínház negyed részletes terveit és ugyanitt véleményezheti is azokat.

Összegzés:

  • “Járdafelszabadítás”, járdán való parkolás megszüntetése: 24 jármű
  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 28
  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 13
  • Gépjármű forgalmi irányok változása: 4 szakasz
  • Gépjármű forgalmi szűrő: 0 db
  • Kerékpárral használható új, kétirányú szakaszok: 4 szakasz

Mellékletek:

Forgalomcsillapítás vélemények és válaszok 107 KB
Magdolna negyed végleges terv 85 KB
A Magdolna negyed forgalomcsillapításának értékelése 402 KB
Olyan negyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. Ennek érdekében csökkenteni kell az áthaladó gépjármű forgalmat, lassítani és csillapítani kell a megmaradó forgalmat és vonzóbbá kell tenni a gyaloglást és a kerékpár használatát.

Hogyan vehetsz részt?

Lakossági fórum Belső-Józsefváros új forgalmi rendjéről
2022. június 22., szerda

Véleményed írásban várjuk!
info@rev8.hu

Véleményezd itt a gépjármű forgalmi rendet!

Véleményezd itt a kerékpáros főhálózatot!

Véleményezd itt a Csarnok negyed forgalomcsillapítási tervét!

Véleményezd itt a Magdolna negyed forgalomcsillapítási tervét!

Véleményezd itt a Népszínház negyed forgalomcsillapítási tervét!

A társadalmi egyeztetés lépései:

 
Tervek véleményezése
2022. június 30.
befejezve

 
Vélemények összefoglalása
2022. július 13.
befejezve

 
Kivitelezés

folyamatban

To top