A hátrányos helyzetű gyerekek leszakadása az iskolai évek alatt látványosan fokozódik, különösen a felső tagozatban. Már az óvodai évek alatt is fontos a képességek fejlesztése, amelyet szükséges megtámogatni egy szülői hálózatépítéssel, kisközösségek megteremtésével, hiszen a felzárkózásban, mobilitásban a család kulturális és kapcsolati tőkével való ellátottsága tölti be a legnagyobb szerepet, amit az oktatási intézmények még vagy már önmagukban nem tudnak ellátni, emiatt nem képesek önmagukban esélyegyenlőséget teremteni.
Szülői kisközösségek létrehozása valamint intézmények, szervezetek közti közösségépítés.
A projekt két szinten zajlik párhuzamosan.
A VIII. kerületi szociális intézmények, oktatási intézmények, civil szervezetek összekapcsolása, közösséggé formálása.
Kerekasztal-beszélgetéssorozat szervezése (összesen 3 alkalom) a hátrányos helyzetűeket érintő legnagyobb kihívásokról, problématérkép, közös ügy megtalálása az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.
1. Alkalom: ismerkedés, beszélgetés a kihívásokról
2. Alkalom: amire mi hatással tudunk lenni – problématérkép
3. Alkalom: közös ügyünk megtalálása
Mindemellett az óvodai intézményekben szülői közösségfejlesztés, majd a kialakult szülői hálózat gondozása. Hátrányos és nem hátrányos helyzetű véleményvezérek felkutatása, mentorálása, vezetők kinevelése. A kisközösségek összekapcsolása a szociális, oktatási és civil szervezetekkel
Közösségfejlesztő szakemberek
Helyi lakosok (hátrányos és nem hátrányos helyzetűek) bevonása, helyi óvodavezetők, óvodapedagógusok bevonása.
Az ötletet a lakossági munkacsoport vizsgálta és nem javasolta szavazólapra. A szakmai szűrésen átjutó ötletek az itt olvasható folyamaton mentek végig, míg eldőlt, hogy a 2023-as részvételi költségvetésben szavazólapra kerülnek-e.