A térre néző lakóházak közlekedésből eredő zajterhelése magas. Közlekedési, levegőminőségi szempontból jelenleg ez a terület nem elég biztonságos, holott iskola és park is van 150 m-en belül. A Népszínház utca – II. János Pál pápa téri zebrák nem biztonságosak. A Rákóczi út irányába erős az átmenő forgalom, ráadásul a tűzoltóság járművei is rendszeresen elhaladnak ezen a szakaszon, gyakran szirénázva. A Deák Általános Iskolánál van ugyan egy forgalomcsillapítás, de ez nem tűnik elégségesnek, a Népszínház utcáig ki kellene terjeszteni azt. A jelentős átmenő forgalom jelenleg veszélyt jelent a park használói, a gyerekek és a kutyák, a park természetes élővilága számára. A legforgalmasabb zebra a Népszínház utca felőli oldalon található, ezért is indokolt ennek az útszakasznak a védelme.
A II. János Pál pápa tér Népszínház utca és Szilágyi utca közötti szakaszán forgalomcsillapító intézkedésekre van szükség azért, hogy az útszakasz gyalogos közlekedési szempontból és levegőminőségi szempontból biztonságosabbá váljon, illetve csökkenjen a térre néző lakóházak zajterhelése. A téren elterülő zöld felület egyérteműen a kikapcsolódást szolgálja, de a parkhasználati szokásokat még nem követte le a forgalomszervezés.
– kivéve célforgalom tábla kihelyezése a jelenlegi haladási irányba. – forgalom elterelése a Gázláng utcai oldalra, ahol nincsenek lakóházak. – tűzoltó útvonal megváltoztatása, a Gázláng utcai oldal használata a Rákóczi út irányába történő haladáshoz. Ha ez nem lehetséges: – alacsonyabb megendgedett sebesség – forgalomcsillapító burkolati elemek
Az itt lakók, az iskolába igyekvők, a metróhoz közlekedők és a park zöld felületein élő állatok, növények , a kutyák és kisállatok mind élvezhetnék a nyugodtabb, biztonságosabb környezet előnyeit.
A részvételi költségvetésbe az ötletnek csak egy részét tudjuk befogadni, mert a forgalmi rend megváltoztatása szabályozást érint. Az ötletbeadó által javasolt forgalomlassító elemek kivitelezése a Budapest Közút engedélyéhez kötött, ezért a lakossági munkacsoportok ideje alatt az önkormányzat ezt a jelzést megteszi az illetékes felé. Az ötlet a Budapest Közút előzetes hozzájárulásával tud szavazólapra kerülni.