Amennyiben a József utca körút és Német utca közötti szakasza is fejlesztésre kerülne, úgy biztosítva lenne a Kálvin tértől egészen a Mátyás térig a gyalogos és kerékpárosbarát közlekedés zöld környezetben (Német utcától már fásított a József utca, amely az első, általam említett szakaszán fájóan hiányzik). Továbbá a megújuló Német utcába is jól tudna bekapcsolódni, mely összeköttetést jelent egy újabb zöldített közlekedési folyosóval a Bacsó Béla – Rákóczi tér – Német utca – Horváth Mihály tér – Futó utca – Corvin sétány tengellyel, mely véleményem szerint városi szinten egyedülálló lenne.
Noha a József utca 7. szám alatti bérházban élek, tehát az életteremhez szorosan kapcsolódik a megjelölt helyszín, mégsem ez az elsődleges indokom, nem csak Önös érdekek vezérelnek az ötlet megfogalmazásakor. Tájépítészként látom és értem is a városban zajló helyzeteket, problémákat, fejlesztéseket és a szemmel látható fejlődést is. Örömmel tapasztaltam, hogy a kerület mekkora hangsúlyt fektet az utcák gyalogos- és kerékpárosbaráttá, biztonságosabbá és zöldebbé tételére. Azt gondolom, hogy az elmúlt években megvalósult fejlesztések rengeteget számítanak – Víg utca, Harminckettesek tere, az új területek: Krúdy Gyula utca, Német utca… de egy hiányzó összeköttetést érzékelek a struktúrában. Amennyiben a József utca körút és Német utca közötti szakasza is fejlesztésre kerülne, úgy biztosítva lenne a Kálvin tértől egészen a Mátyás térig a gyalogos és kerékpárosbarát közlekedés zöld környezetben (Német utcától már fásított a József utca, amely az első, általam említett szakaszán fájóan hiányzik). Továbbá a megújuló Német utcába is jól tudna bekapcsolódni, mely összeköttetést jelent egy újabb zöldített közlekedési folyosóval a Bacsó Béla – Rákóczi tér – Német utca – Horváth Mihály tér – Futó utca – Corvin sétány tengellyel, mely véleményem szerint városi szinten egyedülálló lenne. Az ötlet koncepciójáról bővebben: a József utca ezen szakasza nem egyirányú egyedül, azonban véleményem szerint ennek egyirányúsítása nem okozna gondot a Mátyás tér irányába. Ezzel a változtatással plusz területet nyernénk, így megmaradhatna az egyoldalú párhuzamos parkolás, immáron nem a gyalogos közlekedés kárára, illetve a többletterület lehetőséget nyújtana zöldítésre is – fásítás, ökoszigetek, biodiverz növényfelületek formájában. Szerintem ez rengeteget számítana a Csarnoknegyedben élőknek, ugyanakkor a big picture-t nézve a kerületnek és a városnak is, hivatkozva a korábban említett, így kialakuló zöldfolyosókra. A József utca alapvetően fontos utcája a kerületnek – régi múltra tekint vissza. Csomópontként vizsgálva: közel a 4-es metró, az utca elején 4-6-os villamosmegálló, illetve számos busz- és trolijárat megállója is helyet kap a környezetében. A forgalomcsillapítással egy biztonságosabb, és élhetőbb utca jönne létre, többek közt a Német utcai általános iskola is biztonságosabban megközelíthetővé válna a körút felől.
közműkiváltás – fásítás érdekében gyalogos és útburkolat cseréje, gyalogos átkötések kiemelése járdaszintre zöldfelületek kialakítása utcabútorok kihelyezése
élhető József utca – kinek mitől lenne élhető? programsorozatok, időszakos kiállítások helyszíne is lehetne – kihasználva az új gyalogos sétányt
Az ötletet nem tudjuk befogadni, mert a jelenleg zajló utcafásítás programban a József utca ezen szakaszának fásítására is sor kerül. A beruházás folyamata itt követhető. Az utca forgalmi rendjének megváltoztatása szabályozást érint, amit a részvételi költségvetésbe nem tudunk befogadni. A tervezett forgalomcsillapítás keretében az utca egyirányúsítása is megvalósul, a másik irányba.