A köztéri csúnya reklámtáblák problémáját, még vonzóbbá téve a kerületet.
Józsefváros is szenved a balkáni csiricsáré cégérek, táblák, igénytelen, “gány” köztéri reklámok kavalkádjától. A kerület hagyományos, esztétikus, polgári arculatának feltámasztására és újra-alakítására az induló üzleteket segíteni kell felmenő rendszerben, ezért egy pályázati rendszer kidolgozására van szükség, ahol a bolt-tulajdonos és kereskedelmi egységek üzemeltetői némi támogatást kapnak, ha egy bizonyos meghatározott arculat szerint alakítják ki a cégéreiket az utca fronton. Ehhez egy kisebb dizájner csapat kellene, akik megalkotják a használható, polgári homlokzatok századfordulós miliőjébe illeszkedő tipográfiai és egyéb dizájn megoldásokat, amiket ha a cégvezető választ, akkor (anyagi és egyéb) segítséget kap annak kialakítására. Ezzel a dizájnerek is munkát kapnak egy projekt keretében, és Józsefváros arculata is kilábalhat a bazári küllemből, mindenki komfortját, esztétikai megelégedettségét növelve.
Egy 4-5 milliós projekt keretében egy honlap kialakítására, pályázati feltételek megalkotására, és tipográfiai tanácsadó személy részmunkaidős, vagy projektalapú alkalmazására.
Például beadhatnának tipográfiai és cégérterveket, vagy a régi – még a századfordulós szecessziós/ekklektikus/barok stb. homlokzatokhoz illeszkedő cégérekről készült képek begyűjtésével és beküldésével ötleteket adhatnak.
Az ötletet sajnos nem tudjuk befogadni, mert az egységes arculathoz településképi rendeletet kell módosítani, szabályozást érintő javaslatot a részvételi költségvetésben nem tudunk vizsgálni.