A gyalogosok anélkül használhatnák a járdát, hogy a helyet elfoglaló autókat kellene kerülgetniük, vagy be kellene várniuk a szembe jövőt. A zöldsáv csökkentené a hősziget hatást, a növényzet megköti a szálló port.
Párhuzamos parkolás bevezetése az érintett szakaszon. Az autók elfoglalják a járdák nagy részét, túlgurulnak a parkoló határát jelző vonalon. Ezzel nehezítik, kellemetlenné teszik az adott szakaszon való sétálást. Továbbá egyes sofőrök rendszeresen ráállnak a fáknak kialakított ültetőgödrökre talajtömörödést idézve elő, ami következtében az érintett fa akár el is halhat.
A felszabadult parkolósáv helyén létre lehetne hozni egy zöldsávot, mint a Baross utca 118 előtt, vagy ahogy az a páratlan oldalon is megvalósult, valamint pótolni kellene a parkoló autók miatt lebetonozott fahelyeken a fákat. Létre lehetne hozni egy cserjesávot a Baross utca általi zaj mérséklésére, valamint a szálló por megkötésére.
Közterület örökbe fogadásával.
A Baross utca fővárosi kezelésű terület, a parkolósáv átalakítása pedig szabályozást érintő kérdés, ezért a részvételi költségvetésbe a szakasz komplex tervezését tudjuk befogadni.