Loading...

Forgalomlassítás a biztonságosabb és élhetőbb utcákért

Megvalósítás helyszíne
Nagyfuvaros utca, Mátyás tér és Szerdahelyi utca összeköttetése
Ötlet leírása

Az ötlet a 8. kerület két forgalmas utcájának és egy terének forgalomcsillapítására összpontosul, annak érdekében, hogy a többször előforduló gyorshajtások és balesetek elkerülhetők legyenek.


Ennek érdekében több forgalomcsillapításra alkalmas bevált módszert lehetne ötvözni, annak is tekintetében, hogy a buszforgalom se legyen korlátozva.


Milyen problémára jelent megoldást?

A biztonságosabb és élhetőbb közlekedést mind az autósok, gyalogosok, biciklisek és tömegközlekedők számára. Ezen ötletek megelőzhetik a balesetek kialakulását és előfordulását, amellett, hogy egy a közösség számára kellemes környezetet is biztosít.

"Bevásárlólista"

– Bevezető zónák kialakítása (például olyan szakaszokon ahol gyorsítási lehetőség van): ezekhez hozzátartozhatna egy sebességcsökkentő küszöb és emelt gyalogátkelőhely a kereszteződéseknél. ~ 4 millió Ft/db – Burkolat Design: Szerepe, hogy felhívja a figyelmet az átkelőhelyekre, illetve hogy vizuálisan is feltűnővé tegye/lassítsa a forgalmat. Ehhez konkrét ötletként a térkő letétele lehetne alkalmas bizonyos útszakaszokra, ez vizuálisan is hozzáadott értéket biztosít és hatékony a járművek lassításában. ~ 500.000 Ft/ 10-15 méteres útszakasz – Lassító Ívek: Fizikailag lassítja az áthaladó forgalmat, itt példaképp a váltakozó parkolóhelyek (bal-jobb oldalon váltakozva), vagy a zöld szigetek vagy mobil ültetőládák szolgálhatnak a legoptimálisabbnak, ezek optikai és fizikai akadályt is képeznének. ~ 1 millió Ft /parkolóhely vagy 500.000 Ft/ültetőládák – zöld szigetek – Közösségi Közlekedésre Optimalizált Lassító “H-Hump”: Itt a busz kerekének nyomtávja szabadon haladhat a középső vájatban, vagy a busz külön emelt nyomvonalt kap, de a személyautók mindenképp lassításra kényszerülnek. ~ 100.000 Ft/elemenként + A Szerdahelyi utcánál a mélygarázsból kiálló autók sokszor nem látnak ki rendesen, illetve a forgalomban lévők sem látják őket. Ezesetben optikai térnyitás és led kijelző lámpák jelezhetnék az éppen kiálló járműveket a közlekedők számára. ~ 200.000 Ft/tábla

Társadalmi részvétel

Zöld szigetek és ültetőládák esetében közösségi gondozás “örökbefogadás”.

Hivatkozás
To top