..az Józsefváros! Egy olyan platform kialakítása, ahol Józsefvárosban működő cégek a társadalmi felelősségvállalásukhoz (CSR) megfelelően tudnak non-profit, civil szervezetekkel kapcsolódni, ráadásul hiper-lokálisan. Az önkormányzat összeköttetéseit felhasználva, a cégek lehetőséget kaphatnak arra, hogy a közvetlen környezetükre legyenek hatással, míg a szervezetek kibővíthetik szolgáltatásaik.
A civil szféra nehéz helyzetben van. Az esetleges EU-s pályázatok ellehetetlenítésével nagy valószínűséggel a szervezetek jelentős része nem tud majd tovább működni. Ez (Józsefvárosban) különösen sok ingyenes, kulturális, kisebbségeket támogató program és érdekvédelmi tevékenység végét jelentené – a lakosok életszínvonala és a kerület színessége degradálódna. Más országokban jól működő céges szponzoráció vagy adományozás egy megoldás arra, hogy civil szervezetek ne függjenek állami vagy pályázati támogatásoktól, míg a cégek társadalmi szerepvállalásuknak tudnak eleget tenni és szolidaritást vállalni. Az önkormányzat szerepe jelentős abban, hogy ezek a szereplők tudjanak egymásról és érdeke, hogy kapcsolódjanak. A kerületi cégek munkavállalóikat tudnák a szervezetek programjain keresztül jobban integrálni közvetlen környezetükbe, míg a civilek a létfenntartáson való folyamatos szorongás nélkül tudnának inkluzívabb programokat és eredményesebb kampányokat szervezni.
Egy csapatra lesz szükség, akik pontosan körvonalazzák (talán UX/UI vagy product design háttérből) , hogy milyen funkciókkal legyen ez a felület ellátva, majd összegyűjtik a kerületben működő cégek és civilek kontaktjait és felkeresik őket, hogy legyen egy induló (pilot) csoport. Egy fejlesztő csapatra is szükség lesz, akik ezt a platformot vagy webfelületet (vagy mindkettőt) lefejlesztik. Érdemes lehet egyfajta kampányt is indítani, hogy ebben a kezdeményezésben a részvétel jó PR-t adjon a cégeknek, így legyen motivációjuk csatlakozni (a szolidaritás vállaláson kívül). Ebben a civil szervezetek is biztosan szívesen részt vennének.
A helyi cégek és civilek önmagukban pontosan körbehatárolt közösségeket alkotnak. A helyi közösségeket majd a közös munkából adódó projektek kapcsán tudnák megszólítani. Esetlegesen a platform kampányába lehetne bahíni a lakókat, hogy promózzárk, mennyivel is jobb lenne a cégekből az emberek „lejönnének üveg tornyaikból” és megismernének egy mellettük lakót vagy dolgozót.