A Csarnok Negyed központjának revitalizációja elképzelhetetlen a Csarnok újjáélesztése, új funkciókkal való megtöltése nélkül. Az ötlet a Csarnokban működő Eldorádó Market Bisztró és Szalon illetve a tavalyi Inventory Képzőművészeti Kiállítás talapasztalatait ötvözi a Rövid Ellátási Láncok egyik népszerű formájával, a közösségi átadóponttal. Ezen az átadóponton az országban működő több bevásárló, doboz és kosárközössége kaphat bemutatkozási lehetőséget, az Eldordó Szalon régi üzlethelyiségében. Így a Főváros és Józsefváros összefogásával létrejöhetne egy országos merítésű, változatos kínálatú józsefvárosi kreatív dobozközösség, kistermelői fókusszal, műhelymunkákkal a nagy ünnepkörökhöz kapcsolódóan. Ezt népszerűsíti és egészíti ki a kortárs képzőművészeti alkotások alkalmi beköltözése az üres üzlethelyiségekbe. Ez nagyon jól passzol a Magyar Montmartre szellemiségéhez a bohém művészeti élet és a fantasztikus kistermelői alapanyagokkal való főzés és az erről való ismeretek elmélyítése.
A fenntartható gasztronómia és a kortárs kultúra összetartozik.
Kreatív séfként célom, hogy a kultúra eszközeivel a séfek az éttermi konyha világát elvigyem az otthonokba. Az a célom, hogy összehozzam a magyar és nemzetközi recepteket a kiváló minőségű válogatott kistermelői alapanyagokkal. Évek óta, számomra ennek egy kiváló eszköze a Vásárcsarnokban való megjelenés. A Csarnokra mint kulturális helyszínre tekintek. Ezt a gasztronómiai és bevásárlás központú nézőpontot a piaci funkció megtartásával egy sor másik irányba is ki lehet terjeszteni, és egy színes szolgáltatás portfóliót kialakítani. Az új funkciók felölelik a biciklizés, városi séták, kertészkedés, fenntartható építészeti megoldások, divat, ezermesterek, vintage tárgykultúra és egy sor másik piachoz közel álló funkció befogadását. Valós térben, digitális eszközökkel felvértezve képzőművészek, tervezők, kulturális szakemberek bevonásával hasonló célú emberek termékeit és szolgáltatásait befogadva a piac hagyományaival a Bevásárlóközpont egy új formáját hozzuk létre. Ennek az új formának természetes része a Budapesten kívüli városok és falvak tudatos megjelenése az emberek és az események szintjén is. A tevékenységünk kiemelten fontos része, a rendezvények megszervezése, hogy kiállításokkal, workshopokkal, bemutatókkal biztosítsuk a közös tanulás lehetőségét és gondot fordítsunk a személyes találkozásra, ami a piac funkciójának történeti alapköve.
Az átadópont létrehozása Az átadópont programjának és meghívott kistermelői közösségeinek megszervezése A képzőművészeti kiállítás megszervezése Az átadópont és a kiállítás marketingje és PR feladatainak elvégzése Az eredmények monitorozása a szereplők döntéshozók segítése a Csarnok jövőjével kapcsolatos szabályozások megváltoztatásához
Fővárosi és Kerületi Önkormányzat Látogatók Támogatók Résztvevők Önkéntesek Helyi civil szervezetek és cégek
Az ötletet nem tudjuk a Rákóczi piacon megtartani, mert fővárosi fenntartású intézmény. A piac vezetésének saját kezdeményezései és programjai vannak, ezek Józsefváros részvételi költségvetésétől függetlenül is megvalósultak. Vizsgáltuk a kerület fenntartásában lévő Teleki téri piacot, ez azonban mint helyszín kevésbé alkalmas a benyújtott ötlet megvalósítására, és a piac vezetése által kidolgozott programba is kevéssé illeszthető, ide más típusú programokról dönthet a szavazólapot összeállító lakossági munkacsoport. A javaslatot ugyanakkor továbbítjuk a fővárosi és kerületi piacok vezetőinek, akik így mérlegelhetik, hogy be tudják-e építeni a saját terveikbe.