Loading...

Corvin sétány fejlesztése

Megvalósítás helyszíne
Corvin sétány
Ötlet leírása

A sétányt szétvágja a keresztirányú utcák autóforgalma. A Bókay utcához hasonlóan szüntessük meg a keresztirányú autóforgalmat a Futó, Nagy Templom és Leonardo utcákban is. Ha a költségkeretbe mindhárom nem is fér bele legalább évente egy utcával jó lenne haladni. Bár a teljes autómentesítés lenne a preferált, ha ez nem lehetséges a boltok kiszolgálása miatt, akkor a Krúdy utcához hasonlóan 6-10 óráig kellene korlátozni a gépjárműforgalmat, ez esetben viszont elengedhetetlen, hogy 10 után fizikai akadályokkal legyen betartatva az autómentesség, lehetőleg úttestbe süllyedő oszloppal (mint az Egyetem téren), ne csak kipakolós teraszokkal mint a Krúdyban.


Milyen problémára jelent megoldást?

A plázából és a Lidl-ből kilépve is erős forgalmú keresztutcáknál találják magukat a gyalogosok, illetve az autósok is erős gyalogosforgalommal találják szembe magukat, amik konfliktusos, veszélyes helyzeteket okoznak. A kialakuló, 4 keresztutcán keresztül tartó gyalogos tengely Budapesten az egyik legnagyobb lenne, tovább erősítve a környék élhetőségét, az érintett közterület használhatóságát. Az indokolatlan autós keresztforgalom elvágásával a Corvin és Losonci negyedek megindult forgalomcsillapítására is jótékonyan ráerősítene, így a pozitív hatás nem korlátozódik csupán a sétányra, hanem a további forgalomcsillapításon keresztül a környébeli utcák élhetőségét is növeli.

"Bevásárlólista"

Táblák: behajtani tilos, illetve zsákutca, 6-6 db Összesen 6db úttestbe sűllyedő oszlop (amennyiben a 24 órás lezárás nem megoldható)

Helyszín
Hivatal visszajelzése:

Az ötlet szabálymódosításra vonatkozik, és emiatt a részvételi költségvetésben nem tudjuk megvalósítani. Jelenleg zajlik a Corvin-negyed forgalomcsillapítása és -lassítása, melynek első üteméről itt olvashat: https://jozsefvaros.hu/otthon/hirdetotabla/hirek/2025/02/aprilistol-a-corvin-az-orczy-es-a-losonci-negyed-30-km-h-s-ovezet-lesz/

To top