Loading...

Baross utcai villamos létrehozása a Kálvin térig, fonódva a deák térig, a Keleti pályaudvar Orczy tér érintésével…

Megvalósítás helyszíne
Keleti pályaudvar-Magdolna utca-Orczy tér-Baross utca-Harmickettesek tere-Kálvin tér - kötődve a 47- es , 49 es vonalához a Deák Ferenc térig
Ötlet leírása

Kiváltva a 72 es troli Deák tér-Orczy tér közti szakaszát, egyy Józsefvárosi, nagyobb embetömeget elbíró új villamosvonal létrehozása, bekötve a Baross utca forgalmát Budapest vérkeringésébe. Az új villamos megálló lennének: Baross tér, Keleti pályaudvar-Dologház utca-Magdolna utca-Orczy tér- Kálvária tér-Muzsikus cigányok parkja- Horváth Mihály tér-Harminckettesek tere-Szentkirályi utca, innen egy vágányon menne a 49 es bekötéséig a Kálvin téren, és Astoria-Deák Ferenc tét Végálllomás. Konkrét megoldás: A villamos az Orczy térig a Keletitől a 24 es vonalán megy, majd elfordul az új szakaszra a Baross utcára, itt menetirányszerű vágányok lennének, hogy ne foglaljon el sok helyet és a vágányra az autók ráhajthatnak! Jobb oldalon a Deák Ferenc tér felé eső vágány, bal oldalon meg vissza az Orczy tér- Keleti pu. felé eső vágány. Az autók/megmaradt BKV buszok, belső sávban, és a villamos sávjában mehetnének, A villamos a hely szűke miatt Szentkirályi utcától egy vágányon közlekedhetne, vagy a Harminckettesek terétől; jelzőlámpa által biztosítva a szabad vágányutat. A Kálvin téri megálló a jelenlegi sétálóutcában lenne, ahol a fénymásoló szaküzlet is vab, talán Copy Guru. Innen a villamos a megszokott rend szerint két vágányon a 47-49 vonalán közlekedne. a visszatérő villamosnak is váltó létesítése, hogy ráálhassona Baross utcai, új szakaszra…..


Milyen problémára jelent megoldást?

Megszűnne, a főleg csúcsidőben a Harminckettesek terén tapasztalható nagy tömeg, mert a villamos több embert, sűrűbben tudna elszállítani, mint a rapszódikusan járó, 83-9-72 es busz és trolibusz család….Gyorsabbá, biztonságossá, kényelemesebbé válna az eljutás, nekünk a Baross utca környezetében élőknek a 32 esek terére, vagy a Kálvin térre, vagy az Astoriára/ Deák térre. Több ember tudnak kényelemesebben utazni, megszűnne a túlzsúfoltság csúcsidőben a 9-es buszon is!. Legfőképpen a Harminckettesek terén és a Kálvin téren kisebb lenne a várakozók száma….Tisztább levegő, kevesebb zaj, halk CAF villamos…Új fák ültetése a villamos vágányok mellé….

"Bevásárlólista"

Körülbelül 100 millió Ft

Társadalmi részvétel

Lakossági fórumok, köz fórumok, vélemények kikérése a lakosságtól….

Hivatal visszajelzése:

Ez az ötlet a BKK hatáskörébe tartozik, nem az önkormányzatéba, de összege is bőven meghaladná a részvételi költségvetés összegét. Az igényt továbbítjuk.

To top